8ο εξάμηνο
Μάθημα: Μεθοδολογίες εκπόνησης ερευνητικής εργασίας
Κωδικός Μαθήματος: | EH5 |
Επίπεδο Μαθήματος: | Προπτυχιακό |
Τύπος Μαθήματος: | Ειδικού Υποβάθρου |
Εξάμηνο: | 8 |
Κατεύθυνση: | Κατεύθυνση Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων |
Πιστωτικές Μονάδες: | 5 |
Εβδομαδιαίες Ώρες διδασκαλίας: | 4 |
Erasmus: | Όχι |
Ιστοσελίδα: | eclass.uowm.gr |
Γλώσσα διδασκαλίας: | Ελληνική |
Γενικές Ικανότητες: | - |
Περιεχόμενο: | Ο ορθός σχεδιασμός και εκπόνηση της έρευνας αποτελεί μια αναγκαιότητα για τον φοιτητή. Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει το φοιτητή έννοιες που σχετίζονται με την επιστημονική έρευνα. Δίνεται ιδιαίτερο βάρος στους τρόπους οργάνωσης, σχεδιασμού και εκπόνησης της έρευνας. Αναπτύσσονται θέματα που αναφέρονται στις τεχνικές συλλογής δεδομένων, τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων και την άντληση γνώσης, στην αναζήτηση, συγκέντρωση και οργάνωση βιβλιογραφικού υλικού. Μελετώνται τα θέματα διάρθρωση ενός επιστημονικού κειμένου και η παρουσίαση του. Ενδεικτικά, περιοχές που καλύπτονται είναι οι εξής: Πρωτογενής έρευνα, ποσοτική και ποιοτική έρευνα, ηθική της έρευνας, αντικειμενικότητα και εγκυρότητα της έρευνας, επιστημονική δεοντολογία, μέθοδοι συλλογής δεδομένων, σύνταξη επιστημονικού κειμένου, παρουσίαση αποτελεσμάτων.
Η διδακτέα ύλη του μαθήματος περιλαμβάνει τις εξής Διδακτικές Ενότητες (ΔΕ):
-Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας, οι τύποι της έρευνας, διάκριση ειδών έρευνας, φάσεις και στάδια της επιστημονικής έρευνας-
-Επιλογή του ερευνητικού αντικειμένου, ο τίτλος της έρευνας, η εισαγωγή, ο προσδιορισμός και η σημασία του προβλήματος, ο σκοπός της έρευνας-
-Διερεύνηση της βιβλιογραφίας, σχεδίαση πειράματος, αποτελέσματα, συμπεράσματα, προτάσεις για περαιτέρω έρευνα, βιβλιογραφικές αναφορές, παραρτήματα-
-Ηθική και επιστήμη, δεοντολογία, τρόποι διεξαγωγής της επιστημονικής έρευνας, σκοπός της επιστημονικής έρευνας-
-Φάσεις της ερευνητικής διεργασίας, εννοιολογική φάση, σχεδιασμός της μελέτης, εμπειρική φάση, αναλυτική φάση-
-Προσομοίωση και πείραμα, πειραματικό σχεδιασμός, ερωτηματολόγια, συνέντευξη-
-Μέθοδοι συλλογής υλικού: παρατήρηση, συνέντευξη, ερωτηματολόγια, διαμόρφωση ερωτηματολογίου, δειγματοληψία, ανάλυση των αποτελεσμάτων-
-Αναζήτηση σε βάσεις δεδομένων, εκδοτικοί οίκοι, βιβλιοθήκες, πρακτικά συνεδρίων, επιστημονικά περιοδικά, τεχνικές εκθέσεις-
-Ερευνητικός λόγος, συγγραφή, κανόνες οργάνωσης και μορφολογίας της επιστημονικής εργασίας-
-Εξώφυλλο, πρόλογος, περίληψη, πίνακας περιεχομένων, συντομογραφίες, εισαγωγή, κυρίως θέμα, συζήτηση, βιβλιογραφία-
-Γραφή εξισώσεων, σχήματα, βιβλιογραφικές παραπομπές, γλώσσα του κειμένου, πλαγιαρισμός-
-Τύποι παρουσιάσεων, δομή παρουσίασης, σύνδεση παρουσίασης με το κείμενο της εργασίας-
-Διαχείριση χρόνου, παρουσίαση συμπερασμάτων, επικοινωνία με το κοινό- |
Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: | Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
|
Προαπαιτούμενα: | - |
Τρόπος Παράδοσης: | - |
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και επικοινωνιών: | - |
Οργάνωση Διδασκαλίας: | - Διδασκαλία στην τάξη με χρήση βιντεοπροβολέα - Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
Αξιολόγηση Φοιτητών: | - Ατομική εργασίας (80 %) - Τελική εξέταση (20 %) |
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: |
|