8ο εξάμηνο
Μάθημα: Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Κωδικός Μαθήματος: | ΕΕΗ1 |
Επίπεδο Μαθήματος: | Προπτυχιακό |
Τύπος Μαθήματος: | Ειδικού Υποβάθρου |
Εξάμηνο: | 8 |
Κατεύθυνση: | Κατεύθυνση Ενέργειας |
Πιστωτικές Μονάδες: | 5 |
Εβδομαδιαίες Ώρες διδασκαλίας: | 4 |
Erasmus: | |
Ιστοσελίδα: | https://ece.uowm.gr/courses.php?view_course=137 |
Γλώσσα διδασκαλίας: | Ελληνική |
Γενικές Ικανότητες: | |
Περιεχόμενο: | Περίγραμμα Θεωρίας
Περίγραμμα Εργαστηρίου:
|
Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: | Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στην παραγωγή και τη διαχείριση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Αναλύονται όλες σχεδόν οι μέθοδοι παραγωγής, διαχείρισης και αποθήκευσης ενέργειας δίνοντας έμφαση στις πλέον δυναμικές και εφαρμοσμένες στη χώρα μας. Η προσέγγιση των φοιτητών στις παραπάνω μεθόδους ενισχύεται και κατά την εργαστηριακή διδασκαλία στη διάρκεια της οποίας διαχειρίζονται τα πραγματικά εγκατεστημένα συστήματα ανανεώσιμων πηγών. Οι φοιτητές συμμετέχουν υποχρεωτικά σε ικανό αριθμό εργαστηριακών ασκήσεων που περιλαμβάνουν όλες τις βασικές ανανεώσιμες πηγές και υποχρεούνται στην παράδοση εβδομαδιαίων εργασιών. Εξοικειώνονται επίσης με την προσομοίωση εγκαταστάσεων με ανανεώσιμες πηγές και τη χρήση εξειδικευμένου λογισμικού που υποστηρίζει τη λειτουργία τέτοιων εγκαταστάσεων. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: 1. Κατανοήσει τη λειτουργία των διαφόρων συστημάτων αξιοποίησης της ηλιακής, αιολικής ενέργειας, βιομάζας και γεωθερμικής ενέργειας 2. Να γνωρίζει τη μέτρηση και τον υπολογισμό της απόδοσής τους. 3. Να αξιολογεί ένα σύστημα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε σχέση με την ενεργειακή, περιβαλλοντική και κοινωνική του διάσταση. 4. Κατανοήσει την έννοια και τη λειτουργία υβριδικών συστημάτων και έξυπνων δικτύων 5. Να διαστασιολογεί και να παρακολουθεί τη λειτουργία πραγματικών εγκαταστάσεων παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. |
Προαπαιτούμενα: | Απαιτούνται γνώσεις από το μάθημα Εισαγωγή στα ΣΗΕ |
Τρόπος Παράδοσης: | |
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και επικοινωνιών: | |
Οργάνωση Διδασκαλίας: | - Διδασκαλία στην τάξη με χρήση βιντεοπροβολέα. - Εργαστηριακές ασκήσεις - Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
Αξιολόγηση Φοιτητών: | Ι) - Τύπος: Παραδόσεις (50% επί του συνόλου) - Περιγραφή: Θεωρητικό Υπόβαθρο - Ημερομηνία Εξέτασης: Τέλος Εξαμήνου ΙΙ) - Τύπος: Εργαστηριακές Ασκήσεις (50% επί του συνόλου) - Περιγραφή: Συνδυασμός κατανόησης και εφαρμογής - Ημερομηνία Εξέτασης: Τέλος Εξαμήνου |
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: | [1] Solar engineering of thermal processes / John A. Duffie, William A. Beckman, Wiley, 1991. [2] Advances in Solar Energy by Karl Boer (Editor), American Solar Energy Society, American Solar Energy Society, 1998. [3] Photovoltaic Systems Engineering by Jerry Ventre, Roger A. Messenger, CRC Press, 1999. [4] Photovoltaics by Randall Thomas, E & F N Spon, 2001. [5] Solar Electricity, 2nd Edition by T. Markvart (Editor), K. Bogus, John Wiley & Sons, 2000. |